onsdag 26 oktober 2011

1-årskalas

Som vanligt har bloggen hamnat längst ner på "att göra"listan och sen jag var in här sist så har våran lilla Maja hunnit fylla 1 år!!!
Födelsedagen firades nere i Dalarna hemma hos barnens farmor och för lillfisan var det som vilken dag som helst och brydde sig inte alls om "uppståndelsen"med alla paket och kalas:)Wilma och Lucas däremot tyckte det var spännande med alla paket och hjälpte villigt till att öppna dom:)
Tårtorna som jag försökte mig på att göra blev sådär....det här med tårtbakeri är inte riktigt min grej....

Veckorna försvinner i rasande takt och det är bara två månader kvar till jul och två månader(lite drygt)kvar tills Maja ska börja på dagis...OM hon nu får börja det datum vi har önskat och OM hon får börja på det dagis(samma som Lucas)som vi önskar....Kommunen strular och vi får inget svar från dom om hur det blir......Jag blir så less!!!

Här kommer en liten bildkvalkad från Majas 1-årsdag och ett litet axplock av alla fina presenter som hon fick...
















Ha en fin dag!!Kram!!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker i alla fall att dina tårtor var fina :)
    För min del tog det mååånga försök innan jag lyckades täcka en tårta.
    Har du ringt Riita? förskolechefen. Jag är helt säker på att hon kan ordna med barnomsorgen så de åtminstone får gå på samma dagis (och för Nellans skull hoppas jag att de får vara på samma avdelning också)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack,snälla du...:)
    Jag har provat ringa till Riita men inte fått tag i henne däremot fick jag tag i Marianne Eriksson som sitter på kommun och av henne fick jag samma svar som sist,att hon inte vet nåt än...Jag ska ringa imorgon igen för jag fick veta idag att det har slutat ett barn idag på "våran" avdelning.....då tycker ju jag att Maja borde få den platsen.....och det känns som att man måste vara lite påstridig istället för att bara sitta snällt och vänta på att dom ska höra av sig....Vi får väl se....jag hoppas att det löser sig.....Kram!!

    SvaraRadera